جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

همه چيز درباره ضد آفتاب كودكان

شما مي توانيد در اين وبلاگ تمامي چيزهاي كه به سبك آرايش مربوط مي شود را مشاهده كنيد.

همه چيز درباره ضد آفتاب كودكان

۷۰ بازديد

اگر تازه مادر شده‌ايد احتمالا سوالات بسياري در رابطه با پوست فرزندتان داريد كه در اينجا به برخي از آنها اشاره مي‌كنيم:

پوست كودكان پوست حساسي است. با اين وجود اين پوست حساس هم مانند پوست آدم‌هاي بالغ در مواجهه با بسياري شرايط فيزيكي قرار دارد كه مي‌تواند به آن آسيب برساند.
برخلاف آنچه بسياري از افراد گمان مي‌كنند، پوست كودكان چند ساعت يا چند روز بعد از تولد كاملا تكامل پيدا مي‌كند و دقيقا مانند پوست يك فرد بالغ كار مي‌كند جز در 3 مورد. مورد اول ملانوسيت‌ها يعني سلول‌هاي توليد ملانين است كه از پوست در برابر اشعه ماوراي بنفش خورشيد محافظت مي‌كنند.

مورد دوم سيستم عروقي پوستي است كه هنوز تكامل پيدا نكرده‌ است و مورد سوم رطوبت است كه چون هنوز پوست كودكان نمي‌تواند به اندازه كافي عرق توليد كند در نتيجه پوست به اندازه كافي مرطوب نمي‌شود.

توصيه اساسي براي حفاظت از پوست در مقابل اشعه آفتاب اين است كه پوست بدن رابا پوششي پوشانده و دور از تابش مستقيم اشعه افتاب قرار دهيد. هر وقت به ساحل دريا مي رويد، اگر مي توانيد يك چادر كوچك همراه تان ببريد و در گوشه اي آن را برپا كنيد تا وقتي كه در دريا شنا نمي كنيد، در پناه آن استراحت كرده و مورد تابش مستقيم آفتاب قرار نگيريد
و با وجود نسيم دريا و انعكاس نور خورشيد روي آب دريا پوست خود و كودكان آفتاب سوخته نشود.

استفاده از كلاه هاي آفتابي با لبه هاي پهن و بزرگ را فراموش نكنيد. استفاده عينك هاي آفتابي بزرگ براي پوشش دور چشم و حفاظت از چشم در برابر اشعه UV(ماوراءابنفش خورشيد)،نيز بسيار مفيد است. براي كودكان هم عينك آفتابي مخصوص تهيه كنيد تا چشم حساس او از تابش آفتاب مصون بماند.
شما اگر قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب براي خود و فرزندتان ضد آفتاب استفاد كنيد كمك بزرگي به حفظ شادابي و سلامتي پوست خود و فرزندتان كرده ايد.بعضي از والدين نگران هستند كه شايد كرم هاي ضد افتاب براي كودكان مضر باشد و آنهايي كه مخصوص كودكان هستند، بيش از كرم هاي بزرگسالان اشعه خورشيد را از خود عبور داده و نفوذ پذير است. ولي، اين طور نيست و كرم هاي ضد آفتاب كودكان هم درجه نفوذ پذيري يكساني با كرم هاي ضد آفتاب بزرگسالان دارد. استفاده از كرم زينك اكسايد از خطر اشعه ماوراء بنفش خورشيد در كودكان مي كاهد. اگر مي خواهيد نوزاد را به گردش ببريد و پاها يا دست هاي او در معرض تابش نور آفتاب قرار گيرد، قدري از كرم ضد آفتاب مخصوص كودكان را به بدن او و جاهايي كه در جلوي تابش نور آفتاب قرار دارند، بماليد . البته، در اين كار زياده روي نكنيد. روي لب ها هم كرم ضد آفتاب مخصوص لب ها را بماليد و اين عضو از بدن كودكتان را فراموش نكنيد. دستور و شيوه استفاده از كرم ضد افتاب را روي بسته آن بخوانيد. همچنين، وقتي پوست كودك را مي شوييد و با حوله خشك مي كنيد، بايد دوباره كرم ضد آفتاب روي آن بماليد. سعي كنيد  كرم ضد آفتاب كه مي خواهيد بخريد، SPF آن دست كم 30 و يا بالاتر باشد.
مواقعي كه آفتاب شديد باشد هر نيم ساعت يك بار بايد كرم ضد آفتاب را روي پوست ماليد و زماني كه كودك در استخر يا دريا مشغول بازي است، به راحتي نمي توان اين كار را انجام داد. پس، بهتر است كه براي آنها لباس شناي سرتاسري تهيه كنيد كه همه بدن انها را هنگام شنا بپوشاند. و جايي از بدن آنها در نعرض نور خورشيد قرار نگيرد.
اين لباس ها شبيه لباس هايي هستند كه غواص ها مي پوشند.
رنگ هاي تيره تر مثل آبي، قرمز، سبز و زرد كمتر اشعه فرابنفش خورشيد را از خود عبور مي دهند و بيشتر از پوست محافظت مي كنند.

منبع:https://haftoyek.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.