یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

راهنماي استفاده از مرطوب كننده بدن بچه

شما مي توانيد در اين وبلاگ تمامي چيزهاي كه به سبك آرايش مربوط مي شود را مشاهده كنيد.

راهنماي استفاده از مرطوب كننده بدن بچه

۴۷ بازديد

مرطوب كننده بچه

پوست كودك با پوست افراد بزرگسال متفاوت است بنابراين مراقبت ويژه اي را مي طلبد، مخصوصاً در فصل زمستان كه كاهش دما و رطوبت و بادهاي سرد زمستاني بشدت پوست را خشك كرده و باعث سوزش، خارش و التهاب آن مي شود. همه ما وقتي كه مي‌خواهيم مثالي از زيبايي و لطافت بزنيم، پوست كودكان را مثال مي‌زنيم . پس اين همه لطافت و زيبايي به مراقبت نياز دارد. توجه، مراقبت و رسيدگي به پوست به خصوص از بدو تولد سنگ بناي حفظ سلامت و لطافت آن در سال‌هاي آتي عمر است.
مراقبت از پوست كودكان در زمستان پوست كودك با پوست افراد بزرگسال متفاوت است بنابراين مراقبت ويژه اي را مي طلبد، مخصوصاً در فصل زمستان كه كاهش دما و رطوبت و بادهاي سرد زمستاني بشدت پوست را خشك كرده و باعث سوزش، خارش و التهاب آن مي شود. استفاده از مرطوب كننده مخصوص كودك پس از استحمام، براي بازگرداندن رطوبت از دست رفته هنگام شست وشوي بدن وي و اجتناب از بيرون بردن كودك پس از حمام كردن، دو مسئله مهمي است كه از التهاب و خشكي پوست كودك جلوگيري مي كند، بهتر است محصولات بهداشتي انتخاب شود كه حاوي ويتامينA وE بوده،مخصوص كودكان باشد. لباس مناسب شامل كاپشن، كلاه، شال گردن و دستكش سبك و نرم علاوه بر جلوگيري از نفوذ بادهاي سرد زمستان به پوست كودك، از ابتلا به ديگر بيماري هاي شايع در فصل زمستان نيز پيشگيري مي كند.
مراقبت از پوست كودكان در تابستان در تابستان اشعه خورشيد شديدتر است و نوزادان، كودكان و نوجوانان هم مانند بزرگترها در معرض اشعه ماوراي بنفش خورشيد قرار مي گيرند. قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به مدت طولاني و آفتاب سوختگي هاي دوران كودكي مي تواند بروز سرطان پوست در بزرگسالي را سبب شود.
به خصوص در آب هواي گرم و خشك و يا در صورتي كه وي را به طور مكرر حمام كنيم. خشكي شديد پوست مي‌تواند باعث ناراحتي، خارش و ترك خوردن پوست كودك شده و در نتيجه كودك به همين دليل شروع به بهانه‌گيري و خاراندن پوست خود كرده كه مي‌تواند پوست را عفوني كند. برخي از صابون‌ها و لوسيون‌هاي مرطوب‌كننده براي درمان خشكي پوست نوزادان مورد استفاده قرار مي‌گيرندحمام كردن كودك :
آب، چربي طبيعي پوست  را از بين مي‌برد بنابراين يك روش براي درمان لكه‌هاي خشكي روي پوست صورت كودك اين است كه شستشوي صورت را به حداقل برسانيم. به جاي آب داغ از آب گرم و پاك‌كننده‌هاي بدون بو و بدون صابون براي شستشوي صورت كودك استفاده كنيد. اگر پوست كودك مستعد ابتلا به لكه‌هاي پوستي در قسمت‌هاي ديگر بدن نيز هست بايد زمان حمام كودك را كاهش دهيد. چند دقيقه استحمام كافي است.
شوينده هاي كودك بايد بسيار ملايم باشند و شوينده هاي قوي و لايه بردار نباشند چرا كه چربي پوست كودكان كمتر از بزرگسالان است. صابون و شامپوي بچه به دليل Ph خنثي موجب تحريك و سوزش چشم نمي شود و بين شوينده ها، ملايم ترين تركيب را دارد. پوست لطيف كودك پس از حمام دچار خشكي مي شود. براي پيشگيري از آن مي توانيد چند قطره روغن بچه را در وان كودك بريزيد و كودك را با اين آب آبكشي كنيد يا پس از حمام كردن و قبل از خشك كردن، مقداري روغن بچه را به پوست خيس او بزنيد. هنگام خشك كردن كودك لابلاي چين هاي اندام هاي او را بادقت كافي تميز كنيد.
پوست كودك حساس و بافتي ظريف دارد كه با شست‌و شو رطوبت خود را از دست مي‌دهد.
به همين دليل بايد از محصولاتي استفاده كرد كه بتواند جايگزين رطوبت و نرمي از دست رفته به دليل شست‌و شو‌هاي مكررش شود.
لوسيون يا مرطوب كننده ؟
لوسيون رقيق تر ازكرم و وازلين است زيرا در تركيب اصلي آن آب بكار رفته است بنابراين براي پوستهاي چرب و خيلي چرب توصيه مي شود. زمان و محل استفاده از نرم كننده با توجه به غلظت آن روي بدن متغير است مثلا استفاده از نوع غليظ در شب و استفاده از نرم كننده رقيق تر در روز توصيه مي شود .
نرم كننده غليظ براي استفاده روي بدن مناسب است و نرم كننده رقيق مثل لوسيون را بايد براي صورت استفاده نمود.
بهتر است نوع نرم كننده تان در تابستان ها رقيق و در زمستان ها غليظ باشد به طوري كه نرم كننده، لايه ضخيم تري از پوست تان را بپوشاند تا بتوانيد از آن در برابر باد، برف و خشكي هوا از پوست خود محافظت نماييد.

منبع:https://haftoyek.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.