یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

آموزش كامل و راحت رنگ كردن مو در خانه

شما مي توانيد در اين وبلاگ تمامي چيزهاي كه به سبك آرايش مربوط مي شود را مشاهده كنيد.

آموزش كامل و راحت رنگ كردن مو در خانه

۶۶ بازديد

اكسيدان 

رنگ مو يكي از بهترين تغييرات ظاهري در خانم ها به حساب خواهد آمد. رنگ موي ايراني ها عموما مشكي و قهوه اي تيره است، به همين دليل تغيير رنگ مو در ايراني ها اغلب كار سختي است و براي رسيدن به رنگ هاي جذاب و مد روز روشن بايد از دكلره استفاده كرد، كه آن هم داراي مضرات بسيار زيادي براي مو خواهد بود.

اگر هم تمايل به استفاده از دكلره نداشته باشيد قطعا مقداري رنگ نارنجي در موهاي خود پس از رنگ آميزي مشاهده خواهيد كرد، و تنها مي توانيد موهاي خود را به پايه هاي 6 يا 7 رسانده كه در آن اثر رنگ قرمز و نارنجي بسيار مشهود خواهد بود

به جاي استفاده از رنگ مو هاي شيميايي مي توانيد از انواع رنگ هاي طبيعي و بدون آمونياك و سالم و مفيد استفاده كنيد. در گذشته نيز خانم ها براي زيبايي رنگ مو هاي خود از حنا و قهوه و يا براي روشن شدن موها از آب ليمو استفاده مي كردند. اين روزها شامپو رنگ هاي متفاوتي نيز در بازار موجود هستند كه مي توانيد پس از روشن شدن موهاي خود از آنها استفاده كنيد؛ با اين كار ديگر نيازي نيست تا مداوم از رنگ هاي دائمي استفاده كرده و از آسيب جدي موهاي خود خواهيد كاست.

درصد اكسيدان رنگ مو عاملي بسيار مهم در رنگ مو است. اكسيدان رنگ مو فعال كننده و تسريع كننده در عمليات رنگ آميزي و رنگ كردن مو است. اگر اكسيدان با رنگ مو يا مواد دكلره تركيب شود سرعت واكنش بسيار تسريع مي گردد كه اين امر لازم و ضروريست چرا كه اگر رنگ مو را به صورت خالي و بدون اكسيدان بر روي مو بماليد در خوشبينانه ترين حالت ۲۴ ساعت زمان نياز است تا فعل و انفعلات شيميايي بين رنگ و مو صورت گيرد. درصد اكسيدان رنگ مو و قدرت هاي آن متفاوت است.

دكلره به زبان انگليسي، يعني برداشتن رنگ و اصطلاحا به بيرنگ كردن تارهاي مو اشاره دارد كه در واقع رنگدانه هاي مو را خارج مي كند و مو را براي دريافت رنگدانه هاي جديد آماده مي كند. به طور كلي با رنگ كردن معمولي و بدون استفاده از پودر دكلره مي توان تا4 درجه موها را روشن تر كرد اما براي بيشتر از اين، بايد از پودر دكلره استفاده كرد.

پود دكلره در بازار بيشتر در 2 نوع رنگي به فروش مي رسد كه در همه فروشگاه هاي لوازم آرايشي وجود دارد، البته انواع مايع و كرمي دكلره و روشن كننده هم وجود دارد كه انواع ضعيفي هستند و نمي توانند پايه مو را به سفيدي كامل و پايه 10 برسانند. پودر دكلره آبي رنگ كه نوع قوي است و براي موهاي ضخيم و تيره استفاده مي شود و پودر دكلره سفيد كه نوع ضعيف است و براي موهاي آسيب ديده و با رنگ طبيعي روشن مناسب است.

اكسيدان ها هم با هر مارك و برندي كه توليد شوند، معمولا در بازار با 4 نوع دسته بندي ثابت عرضه مي گردند كه هر كدام براي 2 تا 3 پايه دكلره مناسب هستند كه عبارتند از :

اكسيدان 3 % يا شماره 0.5 : براي پايه 1 تا 4

اكسيدان 6 % يا شماره 1 : براي پايه 5 تا 7

اكسيدان 9 % يا شماره 2 : براي پايه هاي 8 تا 10

اكسيدان 12% يا شماره 3 : براي پايه 10 به بالا كه در واقع يك اكسيدان قوي است كه بايد حتما براي جلوگيري از سوختن موها و به پايه رساندن درست، توسط افراد حرفه اي و كاربلد مورد استفاده قرار بگيرد.

دكو كرم هم يك روشن كننده است كه به شكل كرمي مي باشد و اثر مخرب پودر دكلره را ندارد اما ضعيف است و فقط مي تواند موها را تا پايه 5 – 6 روشن كند و براي موهاي حساس، دكلره كردن صورت و بدن، موهاي رنگ شده، رنگساژ مو و موهاي نازك و آسيب ديده مورد استفاده قرار مي گيرد.گساني كه داراي موهاي حساس و آسيب ديده هستند بجاي دكلره و اكسيدان مي توانند از دكو كرم استفاده كنند.

 منبع:https://haftoyek.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.