یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

معرفي بهترين [عطر و اسانس] گرمي زنانه و مردانه

شما مي توانيد در اين وبلاگ تمامي چيزهاي كه به سبك آرايش مربوط مي شود را مشاهده كنيد.

معرفي بهترين [عطر و اسانس] گرمي زنانه و مردانه

۸۱ بازديد

تفاوت عطر و ادكلن و اسانس
بسياري از افراد همچنان تفاوت عطر و ادكلن را نمي دانند و از اين دو كلمه به جاي يكديگر استفاده مي كنند برخي فكر مي كنند عطر همان اسانسي است كه در شيشه ريخته مي شود و ادكلن همان عطرهاي مارك دار مي باشد در حاليكه اينطور نيست.
تفاوت عطر و ادكلن در ميزان ماندگاري و درصدشان است.
قبل از بيان تفاوت عطر و ادكلن توضيح مختصري در مورد اسانس بدهيم
اسانس همان عطرهايي هستند كه اغلب در شيشه ها پر مي شوند و حالتي روغني دارند
عطر (perfume):در ايران بطور كلي به تمامي عطرهاي غير اسانس عطر گفته مي شود.
عطرها تركيبات اسانس مواد خام(گياهان، مشك و …) آب و الكل تشكيل شده اند.
و دليل استفاده از الكل در عطرها به اين دليل است كه الكل باعث ماندگاري و پخش شدن بوي عطر مي شوند.
بصورتيكه ديگران مي توانند بوي آن را حس كنند.
دوام و ماتندگاري عطرها به ميزان اسانس بكار رفته در آنها بستگي دارد.
بطوركلي به آن دسته از عطرها كه عطر گفته مي شود حدود 15-25 درصد اسانس بكار رفته و به آن دسته كه ادكلن گفته مي شود(Eau de cologn) 2-5 درصد اسانس بكار رفته (ماندگاري پايين)
واژه ي اسانس به روغن هاي معطر گفته مي شود و واژه ي عطر به هر نوعي از روغن هاي معطر ، ادوپرفيوم ها ، ادوتويلت ها ، ادوكلن ها و يا هر گونه ماده معطر گفته مي شود. عطرها به گروه هاي مختلفي از لحاظ غلظت ماده معطر (اسانس) تقسيم مي شوند:

1) عطر خالصيا اسانس معطر خالص كه بين 50 تا 90 درصد از اسانس خالص برخوردار است و به صورت روغن معطر و با نام اسانس يا عطر خالص عرضه مي شود. اين گونه عطرها از ماندگاري بسيار بالا و پخش بسيار پايين برخوردارند.

2) عطر با غلظت پرفيوم كه بين 15 تا 40 درصد از اسانس يا عطر خالص برخوردار است و بر روي عطر با عنوان parfum ، perfume و يا extrait de parfum مشخص مي شود و سازمان عطرسازي جهان (ايفرا) غلظت معمول را 20 درصد اعلام نموده است.

3) عطر با غلظت اسپريت دوپرفيوم (ESِdP) كه بين 15 تا 30 درصد از اسانس يا عطر خالص برخوردار است و بر روي عطر با عنوان Esprit de Parfum مشخص مي شود و به طور معمول مورد استفاده قرار نمي گيرد.


4) عطر با غلظت ادوپرفيوم (EdP) كه بين 10 تا 20 درصد از اسانس يا عطر خالص برخوردار است و بر روي عطر با عنوان Eau de Parfum ، millésime و يا eau de perfume مشخص مي شود و سازمان عطرسازي جهان (ايفرا) غلظت معمول را 15 درصد اعلام نموده است. (از لحاظ ماندگاري و پخش مي تواند بهترين انتخاب باشد)

5) عطر با غلظت ادوتويلت (EdT) كه بين 5 تا 15 درصد از اسانس يا عطر خالص برخوردار است و بر روي عطر با عنوان eau de toilette مشخص مي شود و سازمان عطرسازي جهان (ايفرا) غلظت معمول را 10 درصد اعلام نموده است.

6) عطر با غلظت ادوكلن (EdC) كه بين 3 تا 8 درصد از اسانس يا عطر خالص برخوردار است و بر روي عطر با عنوان eau de cologne مشخص مي شود و سازمان عطرسازي جهان (ايفرا) غلظت معمول را 5 درصد اعلام نموده است. (به اشتباه در كشورمان به تمامي عطرهايي كه اسپري مي شوند ادوكلن گفته مي شود)

7) عطر با غلظت ادوفرش كه بين 1 تا 3 درصد از اسانس يا عطر خالص برخوردار است و بر روي عطر با عنوان eau de fraiche مشخص مي شود. (اين غلظت عطر براي بادي اسپلش ها و افترشيو ها استفاده مي شود)
عطرها از نظر بو و ميزان ماندگاري به سه دسته كلي تقسيم بندي مي شوند كه اين سه دسته عبارتند از:
Top: مدت ماندگاري اين سري از عطرها بين 15 دقيقه تا 2 ساعت مي باشد و رايحه هايي نظير بوي مركبات، عطرهاي ميوه اي، عطر پودري، ادويه و ترشيجات، دارچين، آبزيان دريايي از اين دسته مي باشند.
Medium: بعد از top قرار دارند و بين 5-3 ساعت قدرت ماندگاري دارند و از تركيب رايحه هاي مختلف ساخته مي شوند.
Base: بين 10-5 ساعت روي پوست باقي مي مانند رايحه هايي مثل بوي خزه، تنباكو، مشك، چرم، دودي، وانيل، قير
ما در اين بخش مقاله توضيحات كاملي درباره انواع عطر و عطر گرمي و عطر گرمي مردانه و عطر گرمي زنانه و عطر گرمي اصل و عطر گرمي اسپرت و عطر گرمي خوشبو و عطر گرمي تلخ و تركيب عطر گرمي و عطر گرمي خوب و عطر گرمي خنك و عطر گرمي خنك زنانه و عطر هاي 20 گرمي و عطر گرمي ملايم و اسانس و حلال اسانس عطر و اسانس عطر زنانه و عصاره و عصاره عطر و اسانس عطر تلخ و فرق اسانس و عطر ارائه داده ايم.

منبع:https:///haftoyek.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.